Off to work!

Ska snart springa ner till tunnelbanan. Jobbet ringde i morse och vill att jag ska hoppa in idag. Jag ska tydligen stänga själv för första gången ikväll, ouch!! Men det ska nog gå bra. Igår var jag och Olof lediga tillsammans så vi åkte in till stan och gick runt och shoppade. Eller snarare var det jag som shoppade och Olof hängde mest efter som en klagande svans. Jag fick mig en del fina plagg så jag känner mig nöjd för resten av månaden, just för tillfället i alla fall. Som kompensation fick Olof gå runt i skivaffärer så han blev också nöjd tillslut. Sedan lunchade vi på nya favoritrestaurangen och efter det mötte vi upp Olofs mamma som var i stan och tog en fika. Därifrån blev det en hälsosam promenerad hem. Solen sken för första gången på länge och även fast det blåste förbaskat kallt så var det härligt!
Jag reflekterar varje dag över hur bra jag trivs i Stockholm. Även fast det är mindre än en timme hem till Uppsala med tåg så känns allt spännande och nytt. Och lägenheten, sitter i skrivande stund och tittar ut över vår fina utsikt. Hur kommer vi någonsin att kunna flytta härifrån? Kommer bli ett himla nerköp vart vi än flyttar. Nåja, sånt tänker jag inte på nu utan njuter bara av den perfekta tillvaron.
/Anna

Kommentarer
Postat av: papayan

Nästa vecka får jag äntligen se hur du bor :). Det blir megabusigt. Puss busfia

2010-10-02 @ 20:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0