Illusionen om Gud


Har lyckats slita mig från boken "Illusionen om gud" av Rickard Dawkins. Vaknade liksom med boken i ansiktet i morse. Såå intressant är den. Boken handlar om Gud i alla hans existenser och hur världen skulle vara utan religion. Tänk dig en värld utan religion = utan bombdåd, utan kriget mellan Palestina och Israel, utan hedersmord osv. Jag har inte kommit speciellt långt i boken men har redan insett att den djupt icke religösa författaren med sitt aggressiva skrivande vill omvandla sina läsare till atister. Om det sedan är rätt eller fel kan man väl diskutera, den får en att börja tänka i allafall. Och jag är helt fast.
Så nu är jag i Uppsala för en kort visit.  Åker tillbaka till Stockholm redan ikväll. Var in till Café Linne igår för att träffa Sanna och Carro och där stod dom i köket och pratade deep dirty talk. Allt är sig likt. Linne kommer alltid att vara mitt favoritcafé även fast jag jobbat där. Det kanske inte är världens nyaste mordeaste ställe men det känns tidlöst på något sätt. Tog med mig Sanna för att möta upp Rickard på en fika, vi alla tre vill ju starta eget företag så vi spånade lite affärsideér och sådär.
Nu är jag ute på landet hos världensbästamamma. Jag bemöts alltid med tusen pussar, kramar, presenter och beröm samt att hon alltid föröker göda mig. Luna hänger med ockå vart jag än går. Hon är såå fin. En riktig puma är hon.
Justja, nu blir det en tattoo ändå. Jag har bestämt mig på den fronten och mitt modellande kommer inte att påverka mig. Det ska inte bli något stort trashigt, flashigt utan en mindre. Den är helt perfekt.

Taking off! Pusss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0