Upprörd

Varje dag när jag kom hem var jag så himla arg och upprörd. Mitt problem är att varje dag när jag är påväg hem i Stockholmsvimlet ser jag mode-trendiga brudar klädda i äkta päls. Det är för mig helt oförståeligt hur man kan gå runt och visa upp sig i päls. Att man inte skäms. Det är vidrigt och det får mig att vilja spy.

 

Varje år dödas 2 miljoner djur enbart i Sverige för att bli päls. Ingen lag skyddar djuren på farmen och man slaktar dem på olika sätt, men med ett mål: Pälsen ska vara intakt. De allra flesta djuren är minkar, rävar, chinchillor, lodjur och kaniner. Det kan vara genom elstötar: man sätter stavar i munnen. En del förgiftas med stryknin, vilket gör att djuren långsamt kvävs till följd av att musklerna förlamas. Man gasar ihjäl dem eller bryter nacken av dem. Smådjur packas i burar och man gasar ihjäl dem med heta avgaser från lastbilar. En del djur dör inte utan vaknar upp från den omilda behandlingen och flås levande.

 

Stay Fucked!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0