Längtar till värme och soool!!!

Jag har precis kommit hem från stan, där jag har spelat lite biljard och fikat med vänner. Det var julrusch och fullt med folk som trängdes. Jag orkar verkligen inte med denna julhetsen, terrordårar och kylan. Ska bli himla skönt med ett brake från allt. Om fyra dagar sticker jag nämligen till Bali och firar jul och nyår där. Julfirande har ändå aldrig varit något för mig. Min julafton har jag planerat att ligga och njuta på stranden med en exotisk drink i handen och se på solnedgången. Längtar till solen och värmen!

Veckan som passerat ha varit intensiv. Olof kom hem och drog vidare lika snabbt som han kommit till Grekland för att spela där. Han kommer hem på måndag, alltså dagen innan vi flyger vidare till Bali. Jag själv har jobbat på som vanligt och äntligen fått anställningskontraktet påskrivet. Känns underbart bra.

I torsdags gick jag visning för Björn Axén. Det blev en heldag med mycket dötid som det alltid är under visningar. Jag hade med mig en braig bok och sprang omkring och åt i vanlig ordning. Mot slutet var jag och Margarita riktigt trötta och flummiga. Tror alla ledsnade på vårat flams och skratt, men vi hade superkul. Vi fick även designa våra egna klänningar som vi skulle ha på oss. Skulle gått en visning på fredagen också men jag ställde ni det. Det kändes inte rätt helt enkelt. Jag måste börja tänka igenom vilka visningar som verkligen gynnar mig på riktigt. Det handlar inte om att skaffa sig erfarenhet längre utan vad som verkligen lönar sig. För övrigt ska jag ha möte igen efter att jag kommit hem från Bali. Jag är jättespänd och kan berätta mer om detta när det blir aktuellt. Jag vet också att agenturen just nu skickar omkring mitt portfolio till många andra utlandsagenturer eftersom modellmarknaden här i Sverige är så fruktansvärt liten. Det är mitt nuvarande mål. Att få resa utomlands och utvecklas som modell, vilket det känns som att jag inte längre gör i Sverige.

Så jag längtar efter mycket just nu, samtidigt som jag njuter av nuet. Bali kommer bli grymt och när jag kommer hem därifrån längtar jag efter att få återförenas här hemma i Sverige med min andra halva Josefine, som stannar här i några dagar över jul. Planerar i smyg att snart åka till Toronto och hälsa på henne där.  Vi får ynka tre dagar tillsammans men det betyder allt just nu. Jag saknar henne så jag dör varje dag.

Ikväll ska jag träffa vänner, dricka vin och ha det super nice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0